x تبلیغات
وبلاگ مطالب جالب و سرگرمی

اسکیما مارک آپ چیست؟

 نشانه گذاری اسکیما یا Schema markup نوعی کدهای معنادار است که به HTML سایت شما اضافه شود. اسکیما کمک می کند تا کلیه موتورهای جستجوگر اصلی مانندGoogle ، Yahoo ، Bing اطلاعات دقیق درباره محتوای وب سایت را درک و در نتایج نشان دهند. این نشانه گذاری به بهتر نشان داده شدن سایت شما در نتایج جستجو کمک می کند و برای کاربران راهنمایی و ظاهر بهتری ارائه می دهد.

 
درست است که موتورهای جستجو می توانند HTML را به طور کامل بخوانند ، اما ممکن است پردازش اطلاعات پیچیده تر سخت باشد. بنابراین ، شما می توانید از نشانه گذاری - که به آن Schema markup ، schema.org یا داده های ساخت یافته نیز می گویند، برای سهولت کار موتورهای جستجو در هضم اطلاعات حیاتی در محتوای خود استفاده کنید.
 
پس از اعمال شدن یک اسکیما به وب سایت یک توضیحات در زیر یا کنار عنوان صفحه اضافه می شود. که ممکن است شامل raiting، قیمت، عکس و موارد دیگر باشد.
با وجود ساده بودن، اسکیما می تواند به سئوی سایت کمک کند. افزایش بازدید ها و نرخ کلیک به تثبیت رتبه و بهبود آن کمک می کند و باعث افزایش ترافیک سایت می شود.
 
اسکیما مارک آپ زمینه محتوای صفحه شما را مشخص می کند. بنابراین، با اضافه کردن آن به قسمت های خاص وب سایت خود ، موتور جستجو می تواند محتوای شما را بهتر تشخیص دهد. و انواع مختلف مطالب شما از جمله متن، عکس، ویدئو و ... را متمایز می کند.
حتی اگر موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را تشخیص دهند، نمی توانند کاملاً درک کنند که محتوای شما در مورد چیست.
 
موتور جستجوی گوگل برای درک و خزش یک صفحه از داده های ساختاری استفاده می کنند که یکی از آنها اسکیما است. نشانه گذاری اسکیما به عنوان منطقی عمل می کند که اطلاعات مربوط به یک صفحه را علامت گذاری می کند و محتوای صفحه را طبقه بندی می کند.
به عبارت ساده تر ، نشانه گذاری یک زبان و منطق خاص به موتورهای جستجو می دهد تا بتوانند مطالب را فهرست بندی نمایند. و گوگل را برای تعیین نحوه برخورد با محتوا راهنمایی می کند. در نتیجه، به جای اینکه فقط از توضیحات متا استفاده کنیم طرح های اسکیما را برای نمایش در نتایج موتور جستجو (SERP) به کار می بریم.
 
برای قرار دادن اسکیما مارک آپ می توانید از کدهای HTML مخصوص هر اسکیما استفاده کنید و در صورتی که سایت شما وردپرس است می توانید از افزونه های اسکیمای ورد پرس مانند افزونه All In One Schema Rich Snippets استفاده کنید.
 
انواع نشانه گذاری های اسکیما
 
اسکیما انواع مختلفی دارد که برای انواع محتوا به کار می رود. پر استفاده ترین اسکیما همان Rating است که مخصوصا در نتایج فارسی زیاد با آن مواجه شده اید. طرح های دیگر اسکیما برای عکس، ویدئو، مقاله و ... وجود دارد که در ادامه متداول ترین آنها را معرفی می کنیم.
اسکیما rating یا نظر سنجی
 
اسکیما
این نوع اسکیما از ستاره های نظر سنجی برای نظر دادن استفاده می کند که از یک تا پنج ستاره قابل نظر دادن است. بسیاری از افراد به نظر سنجی های یک صفحه توجه می کنند تا از میزان رضایت مردم درباره آن محصول یا خدمت آگاهی کسب کنند. برای اینکه کاربران سریع تر و راحت تر بتوانند نظرات را ببینند به عنوان یک طرح با ستاره های نظر سنجی در بالای توضیحات متا ظاهر می شود.
 
اسکیمای سازمانی (Organization Schema)
 
این اسکیما یک طرح برای نشان دادن اطلاعات یک شرکت از جمله لوگوی رسمی شرکت، آدرس در نقشه، شماره تلفن، وب سایت، توضیحاتی درباره شرکت، مدیر عانل، سال تاسیس و ... به کاربر نمایش می دهد. این اسکیمای برای زمانی طراحی شده است که کاربر نام یک برند یا شرکت را سرچ می کند و می خواهد اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کند.
اسکیمای شخص (Person Market Schema)
 
این یک اسکیما برای نشان دادن اطلاعات شخصی افراد است و زمانی که کاربر اسم فردی را سرچ کند نمایش داده می شود. تمام اطالاعات اولیه در مورد مانند نام، تاریخ تولد، تحصیلات، اعضای خانواده، دستاوردها و سایر اطلاعات مهم را نشان می دهد.
 
اسکیمای ویدئو
 
این اسکیما همان طور که مشخص است برای نشان دادن ویدئو ها به کار می رود و به این صورت است که یک عکس کوچک از نمایش ویدئو در نتایج کنار توضیحات متا قرار می گیرد. زمانی که از بخش سرچ ویدئو در گوگل استفاده کنید با این اسکیما زیاد مواجه می شوید. این اسکیما به کاربرانی که به دنبال ویدئو در نتایج هستند کمک می کند تا بهتر متوجه شوند محتوای آن صفحه ویدئویی است.
اسکیمای رویداد
 
اسکیمای رویداد اطلاعات اضافی را برای رویدادهای برنامه ریزی شده که دارای تاریخ مشخص باشند در اختیار شما قرار می دهد. این نوع اسکیما زمانی به مار می رود که کاربر یک کنیرت یا جشنواره یا رویداد را سرچ می کند. با قرار دادن این اسکیما اطلاعاتی مانند تاریخ رویداد، مکان برگزاری و قیمت بلیط در نتایج نمایش داده می شود. که به افراد برای اطلاع کلی از رویداد مورد نظر خود کمک می کند.
اسکیمای لیستی یا دستور آشپزی (Recipe Schema)
 
اسکیمای دستورالعمل آشپزی به وب سایت ها کمک می کند تا محتوای نمایش داده شده آنها در نتایج به یک محتوای غنی تبدیل شود.. این اسکیمایبه صورت تیتر وار دستور العمل سرچ شده را در نتایج نشان می دهد تا کاربر قبل از کلیک کردن بر روی صفحه مطمئن شود که دقیقا مطلب مورد نظر خود را پیدا کرده اند و اطاعات کلی از زمان پخت و غیره به دست بیاورند. همچنین کمک می کند قبل از کلیک کردن نتیجه دستور العمل را ارزیابی کنند.
اسکیمای محصول (Product & Offer Schema)
 
اسکیمای Product & Offer اطلاعات خاصی از محصولات، از جمله قیمت و وضعیت در دسترس بودن را ارائه می دهند.این اسکیما معمولاً برای فروش یک کالا یا خدمات خاص استفاده می شوند. این نشانگرها باعث می شوند تا محصول از رقبایی که از این اسکیما استفاده نمی کنند متمایز باشد و همچنین به افراد این امکان را می دهد که به راحتی آنها را مقایسه کنند. استفاده از این اسکیما برای سرچ کردن محصولات و سایت های فروشگاهی مناسب است.
اسکیمای مقالات
 
Schema Article Markup باعث می شود موتورهای جستجو مطالب تأکید شده در عنوان مقاله، زمان انتشار، تصویر برجسته و حتی گاهی فیلم را درک کنند. انواع مختلفی از نشانه گذاری های مقاله برای انواع مختلف مقاله از جمله اخبار، فناوری، پست های وبلاگ و غیره وجود دارد که به کاربران اطلاعات مفیدی ارائه می دهد.
مزایای استفاده از اسکیما
 
در این مطلب به تاثیری که اسکیما بر سئو سایت می تواند بگذارد اشاره کردیم و بیان کردیم که با یک کد ساده HTML میتوان سایت خود را در نتایج جستجو برجسته و متمایز کنید. از مزایای اسکیما برای وب سایت به موارد زیر می توانیم اشلره کنیم.
اسکیما کمک می کند تا موتورهای جستجو اطلاعات مهم و نکات کلیدی که در صفحه هدف شما وجود دارد را علامت گذاری و برجسته کنند.
جزئیات مفید و خوبی را به کاربر نشان می دهد و یک پیش نمایش زیبا به نتیجه جستجو می دهد.
برجسته بودن نکات در اسکیما باعث جذب مخاطب و افزایش نرخ کلیک بر روی سایت شما می شود.
افزایش ترافیک حاصل زیاد تر شدن کلیک ها به بهبود و تثبیت رتبه سئو سایت کمک می کند.
با توجه به تاثیرات مفیدی که اسکیما بر سایت می گذارد استفاده از آن را برای اکثر وب سایت ها می توان مفید دانست. اما باید در نظر داشته باشید که مطابق با نوع صفحه هدف خود از اسکیما استفاده کنید تا باعث اذیت شدن کاربر نشود. این تکته را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از اسکیماها توسط گوگل در ایران تحریم شده و قابل استفاده نیست.اسکیما

سامانه پیامکی چگونه باعث پیشرفت استارت آپ ها می شود؟

یکی از بهترین راه های تبلیغات در ایران، استفاده از پیامک انبوه از طریق سامانه پیامکی است و همه صنایع و کسب کارها از این روش استفاده می کنند. کمپین های تبلیغاتی زیادی در انواع کسب و کارها به چشم می خورد اما ارسال پیامک تبلیغاتی نسبت به تکنیک های بازاریابی معمولی دیگر ،  به نسبت بیشتری می توانند در بازار نفوذ داشته باشند. اگر انتظار دارید از طریق خدمات پیام کوتاه ، نام تجاری خود را دقیقا به بازار انتخابی و بازار هدف خود برسانید، سامانه پیامکی بهترین انتخاب برای شماست.

سامانه پیامکی چگونه باعث پیشرفت استارت آپ ها می شود؟

قبل از اقدام به خرید سامانه پیامکی به نکات زیر توجه کنید:

  • شرکت ارائه دهنده پنل اس ام اس یا سامانه پیامکی باید یک شرکت قابل اعتماد با منابع پایگاه داده مناسب برای دسترسی شما به آن باشد. شما می توانید دریافت کنندگان پیامک هایتان را یا از طریق لیستی که خودتان در اختیار دارید انتخاب کنید و یا از شرکت ارائه دهنده پنل اس ام اس بخواهید که متناسب به کسب و کار شما این لیست را در اختیارتان بگذارد.

 

  • اطمینان حاصل کنید که ارائه دهندگان خدمات پنل اس ام اس شما دارای یک پلت فرم انعطاف پذیر باشد که به طور مرتب بروزرسانی شود. همچنین باید یک سیستم کاربر پسند داشته باشد که شرکت شما به صورت موثر بتواند از آن استفاده کند.

مطمئن شوید که سیستم پیام رسانی دقیق و قابل اطمینان است و از لیست تماس های قدیمی استفاده نمی کند زیرا مردم به طور مرتب تماس های شخصی و شماره های خود را تغییر می دهند.

 

  • پیامک های تبلیغاتی که در قالب ارسال پیامک انبوه صورت می گیرد ، کاملا انعطاف پذیر هستند و شرکت ها می توانند از این روش منحصر به فرد برای دسترسی به مصرف کنندگان فعلی، مشتریان گذشته و بازارهای آینده به صورت کارآمد استفاده کنند. چراکه ارائه دهندگان خدمات فروش سامانه پیامکی یک کانال ارتباطی عظیم بین شرکت شما و مصرف کنندگان را با انتخاب مخاطبان بالقوه ایجاد می کنند.

 

  • همچنین مهم است بدانید که شرکت ارائه دهنده عمده خدمات پنل اس ام اس باید شما را به یک بازار بسیار متراکم برساند. مخاطبان تلفن همراه در ایران بسیار زیاد هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که فروشنده شما قابل اعتماد است و وقت و هزینه شما را هدر نمی دهد. نماینده رسمی پنل اس ام اس موثرترین راه دسترسی به مخاطبان گسترده است؛ همچنین مهم است که یک فروشنده معتبر پیدا کنید که دارای منابع مناسب برای برقراری ارتباط موفق باشد.

سامانه پیامکی چگونه باعث پیشرفت استارت آپ ها می شود؟

  • یکی از بهترین کانال ها برای معرفی محصولات و رویداد های کاری جدید شما استفاده از سامانه پیامکی است. این نکته بسیار مهم است که از شرکتی معتبر اقدام به خرید پنل اس ام اس نمایید تا ارسال پیامک های انبوه شما هدفمند تر و مخصوص مخاطبان شما ارسال شود. با هدفمندی پیامک ها درصد واکنش به پیام ها چندین برابر خواهد شد.

 

  • هنگام سرمایه گذاری برای خرید پنل اس ام اس، باید از روش های مختلفی که این سرویس می تواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند مطلع باشید. به خاطر داشته باشید که این سیستم برای برقراری ارتباط دو جانبه است و پس از ارسال پیام به مشتریان، باید آماده پاسخ دادن موثر به مشتریان باشید. یک سامانه پیامکی ایده آل دارای یک سیستم پاسخگویی خودکاراست که به شما کمک می کنند در زمان مناسب به مشتریان پاسخ دهید.

 

خدمات سامانه پیامکی به استارت آپ ها

استارت آپ ها در تمامی مراحل ورود خود به بازار و مراحل پیشرفت و رشدشان می توانند به نحو کارامدی از سامانه پیامکی استفاده کنند. از معرفی برند گرفته تا دعوت افراد و علاقه مندان به همایش ها و معرفی کسب و کار و ایده های جدید ، همگی از کاربردهای وسیع سامانه پیامکی برای کسب و کارهای نوپا است. در ادامه به نحوه استفاده کسب و کار های جدید از سامانه های پیامکی می پردازیم.

سامانه پیامکی چگونه باعث پیشرفت استارت آپ ها می شود؟

ارائه اطلاعات به مشتریان

پیامک هایی که شما از طریق سامانه پیامکی ارسال می کنید به طور مستقیم به دست اشخاص می رسد و مسلما انتظار افراد از دیدن پیامک های ارسالی شما این است که اصل مطلب را کاملا واضح متوجه شوند. در عین حال که متن پیام شما باید کوتاه و مختصر باشد باید اطلاعاتی که مخاطب نیاز دارد را به او منتقل کند. حال اگر پیامک شما جنبه یک نظرسنجی یا  موضوعی باشد که نیاز به پاسخ متنی دارد؛ اطلاعات شما باید دقیق تر باشد.

شرکت ارائه دهنده خدمات ارسال پیامک انبوه محتوای متن شما را کنترل نمی کند. با توجه به اینکه اهداف هدفمند را برای ارسال پیامک انتخاب کرده ایید متن پیامک شما اهمیت زیادی پیدا می کند و باید درباره موضوع مشخصی باشد. متن ارسالی شما باید به صورت مختصر باشد اما به گونه ایی که مخاطب را بتواند درگیر کند.

ارتباط با بازار هدف

زمانی که شما ارسال پیامک انبوه را به عنوان استراتژی خود انتخاب می کنید ، فاکتورهای زیادی را برای بازار رقابتی و مشتریان هدف باید در نظر بگیرید. شناسایی بازار هدف مناسب برای کسب و کار شما و قرار دادن آنها در لیست مخاطبان شما ممکن است به عوامل متعددی مربوط باشد و حتی دستیابی به آنها برایتان دشوار باشد ، اما شرکت ارائه دهنده سامانه پیامکی اگر از یک بانک قوی برخوردار باشد می تواند آن را براحتی در اختیار شما قرار دهد. این لیست ها از منابع مختلف اینترنتی و همچنین از بازار عمومی جمع آوری شده و به صورت انتخابی برای اهداف شما سازمان یافته است. شما می توانید مخاطبین مورد نظر را با توجه به گروه های سنی، الگوهای مصرف کننده ، صنف شغلی و ... انتخاب کرده و آنها در لیست دریافت کنندگان پیامک های ارسالی خود قرار دهید.

سامانه پیامکی چگونه باعث پیشرفت استارت آپ ها می شود؟

برند سازی با پیامک انبوه

یکی از مهمترین جنبه های استفاده از سرویس پیام رسان انبوه این است که چگونه می توانید نام تجاری خود را با استفاده از این سیستم بازاریابی معروف کنید. از آنجا که مارک های شناخته شده بیشتر از لوگو و نام شرکت برای معروف شدن در میان مردم استفاده می کنند؛ پیامک های انبوه برای یک شرکت نوپا که هنوز جایگاه مشخص خود را در میان مردم پیدا نکرده اند مناسب تر است. به همین دلیل است که محتوا و اطلاعات پیامک ها بسیار مهم هستند. کسب و کارهای نوپا  و یا حتی شرکت های ملی که تجارت انجام می دهند می توانند به جای فقط یک آرم یا علامت تجاری، به مصرف کنندگان اهمیت بیشتری بدهند. این یک راه مستقیم برای ایجاد یک نام تجاری جدید در یک بازار هدف مشخص است زیرا مصرف کنندگان بیشتر به کار شما اهمیت می دهند نه محبوبیت لوگوی شما.

اگر شما هم به دنبال بهترین سامانه پیامکی  برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی در استارت آپ خود هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از سامانه پیامکی وب وان اس ام اس را استفاده کنید.

منبع:

https://www.asriran.com

صفحه قبل 1 صفحه بعد